Locul în lume ca exportator de cafea (19/20): Locul 38
Saci (60kg) exportați anual (19/20): 20,000
Procentul pieței mondiale a cafelei: Mai puțin de 1%
Soiuri tipice produse: Arabica: Typica, Caturra, Criollo,  Catuai & Catimor
Regiuni cheie de cafea: Caranavi, Coroico, Nor & Sud Yungas,  Inchiziția, Provincia Ichilo, Samaipata și Mairana
Timpi tipici de recoltare: Iulie – Noiembrie
Disponibil de obicei: Din ianuarie

În Bolivia, cafeaua de specialitate este cultivată la o altitudine de 1.200 până la 2.000 de metri deasupra nivelului mării și este centrată în principal (90 la sută sau mai mult) în Yungas și provincia Caranavi, situată la 3 ore nord-est de La Paz. Alte cafele de calitate sunt, de asemenea, cultivate la altitudini sub 1.000 de metri în provincia Santa Cruz.

Există foarte puține informații disponibile despre originile producției de cafea din țară; cu toate acestea, în cea mai mare parte a secolului 20, producția de cafea a fost dominată de proprietari bogați de terenuri cu ferme mari. Acest sistem a fost perturbat în 1991, când reforma funciară guvernamentală a impus ca proprietarii de terenuri mai mari să renunțe la proprietățile lor și să returneze terenurile înapoi familiilor și comunităților care aveau proprietatea inițială. Mozaicul rezultat al fermelor mici (de aproximativ 3-20 de hectare) este acum responsabil pentru producerea majorității cafelei din țară.

În ciuda multiplelor provocări la adresa calității cafelei – inclusiv transportul, lipsa suportului tehnic și dificultățile de procesare – Bolivia a făcut în ultimii ani progrese mari în ceea ce privește intrarea pe piețele de cafea de specialitate. Natura face din Bolivia un paradis pentru micro-loturi, iar fermele boliviene sunt în mod normal conduse și gestionate ca întreprinderi de familie în care fiecare membru al familiei contribuie la toate etapele de producție, contribuind astfel la o calitate unică a producției fiecărei ferme.

Producția de cafea din Bolivia nu este lipsită de provocări. Țara se mândrește cu cel mai periculos drum din lume, infamul „Drum al Morții” care leagă regiunea de creștere a cafelei Yungas cu capitala, La Paz. În ultimii 30 de ani, comerțul agricol a fost transportat de-a lungul acestui drum, creând blocaje uriașe și numeroase accidente mortale. A fost nevoie de 3 decenii și 10 guverne pentru a construi noua autostradă, care funcționează din 2006, ocolind spre nord una dintre cele mai periculoase secțiuni ale vechiului „Drum al Morții”. Ca urmare, transportul agricol și dezvoltarea regiunii Yungas au fost îmbunătățite masiv. Cu toate acestea, țara este fără ieșire la mare, iar exporturile sunt de obicei expediate din Peru, ceea ce înseamnă că transportul nu este întotdeauna simplu.

În plus, aparitia recentă a ruginii frunzelor de cafea în țară a avut implicații grave asupra randamentelor într-o țară în care multe ferme au culturi ecologice.

În cea mai mare parte, cireșele de cafea sunt spălate prin metoda umedă și în mare parte uscate pe paturi africane (necesare datorită altitudinilor mari și temperaturilor scăzute). În funcție de distanța fermei față de cea mai apropiată moară, cireșele de cafea pot fi livrate direct pentru prelucrare sau cafeaua poate fi pulpată la fermă, uscată și livrată în pergament.

17decembrie
2021
  • 103
  • 2

2 Comentarii

  1. by office.snailcafe noiembrie 25, 2021 11:05 am

    Interesant.

    • by Podariu Vasile noiembrie 25, 2021 11:06 am

      Multumin!

Adauga comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii

error: Continutul este protejat!